Extinction logo

Spelsysteem

Spelen zonder een "echt" regelsysteem is ons èn deelnemers van enkele vorige EE-evenementen goed bevallen (Black Box, Exit en Dead Fox Junction).
Dus hier gaan we vrolijk mee verder. Dit is alles wat je moeten weten voor Extinction:

Vergeet de illusie van controle. Je speelt Extinction niet voor de extra XP of de de karakterprogressie. Het kan zomaar gebeuren dat we je zullen vragen om bepaalde dingen uit te spelen of je personage aan te passen halverwege het evenement in reactie op iemand of... iets dat je personage tijdens het spel heeft gezien of ervaren. Verwacht het onverwachte.

  1. DIGEWGW! Ofwel: Doe Iets Gaafs En We Geloven 't Wel. We gaan voor geen van de beroepen puntensystemen, klassen of andere onzin uitwerken. DIGEWGW doet een beroep op je speelvaardigheden, je eerlijkheid en je gezond verstand: als je geraakt wordt door een kogel, ben je waarschijnlijk dood of zwaargewond. Als je de getroffen pechvogel wilt opereren: speel het uit. Als je iets wilt stelen, zorg vooral dat niemand het ziet. Zolang je iets op een gave manier uitspeelt,werkt het wat ons betreft. Valsspelers en luie, niet-gave roleplayers daarentegen zijn overgeleverd aan duivelse spelleiders m/v.
    a) Deze regel is tevens van toepassing op het gebruik van wapens. Hoewel we Extinction graag als een low-combat evenement willen zien én we rollenspel aanmoedigen boven gezwaai met pistolen en honkbalknuppels, ben je natuurlijk vrij om een wapen te dragen als dat gerechtvaardigd is voor jouw personage. Een dokter loopt dus niet met een pistool rond, maar een politieagent mag er natuurlijk wel 1 dragen. Om het DIGEWGW wat eenvoudiger te maken, zullen de pistolen van Extinction gespeeld moeten worden door klappertjespistolen of kleine nerfguns en messen/gereedschap door de gebruikelijke latex wapens.
  2. Pain hurts, death kills, en pijpzeiken helpt niet
  3. Geestelijke gezondheid (sanity). We laten je geen sanity punten bijhouden maar ga er van uit dat als je iets schokkends meemaakt, je daar gevolgen van ondervindt.