Extinction logo

Inschrijven

Dit evenement is reeds geweest dus inschrijven is niet meer mogelijk. Hieronder lees je wat de procedure was voor het maken van een personage.

Personagecreatie

Dus jij gaat spelen in een wereld die geïnspireerd is door H.P. Lovecraft? Dat is naar voor je!
Dus jij gaat een spel spelen dat je bij voorhand al verloren hebt? Dat is erg dapper.
Weet je wel waar je aan begint? Hier een kijkje in de keuken van waarheid en waanzin.

Omdat Extinction een eenmalig evenement is, hebben spelers logischerwijs veel minder tijd om elkaar te leren kennen en hun personage uitgebreid op te starten. Daarom is een uitgebreide personagecreatie belangrijk. Daarnaast willen we hierin een paar nieuwe dingen proberen.

Een personage maken gaat als volgt:

1) Persoonlijke Horror

De personages die we kennen uit een goede horror zijn bij voorhand al gedoemd te falen. Er zijn geen helden in horror, slechts antihelden. Niemand heeft het totale plaatje gezien en begrepen, slechts puzzelstukjes zijn zichtbaar. Ieder personage kent zijn persoonlijke horror, zijn persoonlijke drama, zijn innerlijke conflict. Deze verschillen natuurlijk per personage.

De eerste stap is het vaststellen van je Persoonlijke Horror. Je krijgt van ons omstreeks half juli drie persoonlijke stukjes opgestuurd die de insteek van je personage beschrijven. Je kiest één van deze drie als basis voor je personage. Bij iedere persoonlijke horror doen we beroepsvoorstellen. Deze zijn een inspiratie, en in overleg afwijken van deze concepten is uiteraard mogelijk. Hieronder vind je een voorbeeld van een Persoonlijke Horror:

De Antiheld

De redder in nood, de held, dat wilde je altijd zijn. Maar sommige mensen kunnen niet gered worden. Dit valt je heel erg zwaar. Er zijn situaties waar je simpelweg geen invloed op hebt. Misdaden die nooit opgelost worden. Maar toch blijf je onvermoeibaar je best doen om iedereen te helpen. Maar hoe gaat het eigenlijk met jou? Moet iemand jou niet redden?
Beroepen: Politie en Justitie, Maatschappelijk werkers

Om mensen zo veel mogelijk een passend setje concepten te geven willen we bovendien graag iets weten over je speelstijl. Ben je, bijvoorbeeld, een leider of ben je een volger? Houd je ervan om in het middelpunt te staan of sta je liever aan de kant? Durf je in je eentje tegen een menigte in te gaan of heb je backup nodig? Of wil je liever de backup zijn? Wacht je plot af of onderneem je zelf vaak iets? Speel je liever de burgemeester of juist een zwerver? Dit zijn enkele voorbeelden die je speelstijl weergeven. We willen graag van je weten hoe je ongeveer speelt, wat je graag doet en wat je absoluut niet wilt. Graag ontvangen we een mailtje met deze informatie van je vòòr 10 juli.

2) Background

Als je je persoonlijke horror en beroep hebt vastgesteld kan je de background verder gaan uitwerken. Deze mag maximaal 2 pagina's lang zijn. Hiernaast krijg je ook een vragenlijst die je zal helpen met het creëren van enkele personage-eigenschappen. Hierdoor laten we je nadenken over hoe je personage is en doet, en het is dan ook een aanvulling op de background. Ten slotte geven wij je een aantal zogenoemde 'pointers' om in je background te verwerken. Deze zijn bedoeld om je te verbinden aan andere personages en aan de setting. In onze ervaring zorgen deze ervoor dat het spel sneller op gang komt.

NPC's hoeven zich uiteraard alleen maar in te schrijven. We streven er naar voor iedereen in ieder geval een vaste rol te schrijven die je het gehele weekend speelt.